Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

HAT-19-01-0284

Az intézmény 7.-es tanulói 2022.06.27-06.30. között 4 napos tanulmányi kiránduláson vettek részt Erdélyben a HAT-19-01-0284 sz. nyertes pályázat keretében "A só útján-Erdély természeti kincseinek felfedezése" címmel. A kiránduláson  a Szent Antal Katolikus Általános Iskola és Óvoda tiszaszigeti és kübekházi 7.-es tanulói is részt vettek, így összesen 39 diák 4 kísérő tanár felügyelete mellett szerzett felejthetetlen élményeket Erdélyben.

A kirándulás Magyarország kormányának támogatásával valósult meg összesen 3 039 600,- Ft-ból.

A programot Pap József tanár úr úti beszámolója alapján idézzük:

"1. nap: A méhkereki határátkelés után első megállóhelyünk a Királyhágóra vezetett, ahol a gyermekekkel megcsodálhattuk az alattunk elterülő festői hegyvidékes táj szépségét. Ezután Bánffyhunyadra folytattunk utunkat, ahol megtekintettük a helyi, román korból származó református templomot, és megkoszorúztuk a magyar hősök emlékkövét. Ezután Erdély fővárosába, Kolozsvárra utaztunk, ahol a közel 81 méter magas, Zsigmond-kori, gótikus stílusú Szent Mihály-templomot és Hunyadi Mátyás szülőházát is megtekintettük színvonalas idegenvezetés kíséretében. Ezt követően a tordai sóbányába utaztunk, végül estére megérkeztünk szálláshelyünkre, Székelyszentlélek településre.

2. nap: Első utunk Szovátára vezetett, ahol a Medve-tó körül sétáltunk, és megnézhettük a szépen felújított nyári lakokat, valamint a szürkésen csillogó, sziklás sóhegyeket. Ezután Parajdon a sóbányába tettünk látogatást, majd a sórezervátum tanösvényét jártuk végig. Utunk folytatásként a település határában a sóbánya köveit feldolgozó és értékesítő kővágóba is ellátogattunk. Innen a korondi kirakodóvásárba mentünk, ahol sétáltunk és nézelődtünk, valamint számos hagyományos székely árucikkel is megismerkedtünk. A nap vége felé Farkaslakára mentünk, ahol megkoszorúztuk az idén 125 éve született Tamási Áron (1897-1966) síremlékét, valamint megtekintettük az író életét összefoglaló szabadtéri fotókiállítást is.

3. nap: Elsőként Szelykefürdőn, Orbán Balázs sírjánál emlékeztünk meg a jeles székely íróról, majd 3 km-en keresztül túrázni indultunk a festői szépségű Békás-szorosra. Ezt követően a Gyilkos-tónál gyönyörködtünk a tájban, majd Csíksomlyóra folytattuk tovább utunkat, ahol a kegytemplomot és annak csodatévő Mária-szobrát tekintettük meg. Szálláshelyünk felé tartva Homorodfürdőn megkóstoltuk a helyi, hagyományőrző gyógyászatban is használatos borvizet, majd a napot egy finom, meleg vacsorával zártuk.

4. nap: A hazautazás napján első állomásunk Székelykeresztúrra vezetett, ahol Petőfi Sándor szobránál emlékeztünk meg a híres költőről és forradalmárról, aki közvetlenül az 1849. július 31-i segesvári csata előtt szállt meg egy éjszakára a településen. A megemlékezés végén elszavaltuk közösen a Nemzeti dal című legendás forradalmi versét is a költőnek. Utunk ezután Segesvár történelmi központjába vezetett, ahol a tanulókkal felelevenítettük a segesvári csatáról tanult ismereteinket, valamint megtekintettük a város híresebb történelmi épületeit, leróttuk tiszteletünket az 1945-ben vértanúhalált halt Boldog Apor Vilmos püspök emlékhelyénél, majd Petőfi Sándor helyi szobránál is ismét megemlékeztünk a nagy költőre. Kirándulásunk utolsó állomásaként Marosvásárhelyen tettünk egy rövid sétát, ahol megtekintettük a város híres barokk és szecessziós épületeit, majd hazaindultunk a hegyvidékes, termékeny, erdős táj csodálatában."