Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

"Szeretlek Magyarország" - táborozás Felsőtárkányon

A Baks Községi Önkormányzat által elnyert EFOP3.3.2-16-2016-00229 pályázat részeként, a „Szeretlek Magyarország program” keretében a Bükk hegységben Felsőtárkányon töltöttünk el 4 napot iskolánk és a többi - pályázatban résztvevő - intézmény tanulóival. A szállásunk Felsőtárkányon volt, minden nap innen indultunk a közeli látnivalók felfedezésére. Megérkezésünk után a Noszvajon a barlanglakásokhoz látogattunk el, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Cserépfalu nevezetessége, a Suba-lyuki Ősember-barlang is nagy hatással volt rájuk. A táborba visszaérkezve a környék felfedezésére indultunk. Vacsora után minden este tábortüzet gyújtottunk. Ez lett az esti beszélgetéseink színhelye.

A második napon, Bogácson egész napos strandprogram várt ránk. A gyerekek nagy örömmel vették birtokba a medencéket, a csúszdákat és a part menti fitneszparkot és játszóteret. Este szalonnát és hagymát sütöttünk a tábortűz parazsánál, amit nagyon élveztek a gyerekek és jóízűen falatoztak az általuk elkészített ennivalóból.

A következő nap Egerbe tettünk kirándulást. Sajnos az idő elromlott, egész nap esett az eső, de ennek ellenére is megnéztük a Bazilikát és az Egri várat. A váron belül megtekinthető tárlatokat nagy érdeklődéssel nézték a gyerekek. Talán legjobban a Panoptikum nyerte el tetszésüket, de a Kazamaták látnivalói, a díszlövés, a Hősök termében hallottak is megérintették őket.

Az utolsó napon elmentünk az Egerszalóki sódombhoz, ami Magyarország egyik legszebb természeti képződménye, majd Poroszlóra utazva a Tisza-tavi Ökocentrumban néztünk szét. Legjobban a víz alatti életet bemutató kiállítás tetszett a gyerekeknek, de a tájházban látottak, az állatsimogató, a pelikánok etetése és a tutajozás is olyan pillanatai voltak a kirándulásnak, amelyek örökre megmaradnak.

Tanulóink új ismeretekkel, élményekkel és új barátságokkal gazdagodva tértek haza.

A mappában található képek előnézete Szeretlek Magyarország - táborozás Felsőtárkányban